Mevr. Ineke Bakker
2023 - 2024
- Gemeente:
- Lelystad
- Functie:
- Waarnemend burgemeester
- Politiek:
VVD
- In dienst:
- Februari 2023
- Uit dienst:
- Januari 2024 (11 maanden, 25 dagen in dienst geweest)
- Portefeuille:
- Bestuurlijke zaken, Veiligheid, Brandweer, Communicatie, Openbare orde
- Toelichting:
- Bestuurlijke coördinatie
Openbare Orde en Veiligheid
Politie en brandweer
Communicatie en voorlichting
Bestuurlijke vernieuwing
Integrale Gebiedsaanpak Lelystad Oost
IGLO
bevorderen integriteit
voorzitter van college
voorzitter van gemeenteraad
voordracht en verlening Koninklijke Onderscheidingen en opperbevel bij crises en rampen in de gemeente - Werkzaamheden bij de Overheid:
- Ineke Bakker vervangt tijdelijk burgemeester Mieke Baltus.
2021 - 2021
- Gemeente:
- Urk
- Functie:
- Waarnemend burgemeester
- Politiek:
VVD
- In dienst:
- Juni 2021
- Uit dienst:
- September 2021 (2 maanden, 22 dagen in dienst geweest)
- Portefeuille:
- Algemene en bestuurlijke zaken, Brandweer / politie, Burgerzaken, Handhaving, Veiligheid
2019 - 2020
- Gemeente:
- Urk
- Functie:
- Waarnemend burgemeester
- Politiek:
VVD
- In dienst:
- September 2019
- Uit dienst:
- Oktober 2020 (1 jaar in dienst geweest)
- Portefeuille:
- Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Internationale betrekkingen / grensoverschrijdende samenwerking, Brandweer / politie, Burgerzaken, Handhaving, Communicatie, Veiligheid
- Toelichting:
- Bestuursperiode 2019-2020
Ineke Bakker heeft in haar portefeuille: Algemene bestuurlijke zaken, Bestuurlijke coördinatie, Representatie, Internationale zaken, Samenwerking, Openbare orde en veiligheid, ICT, Jeugdhonken, Personeel en Organisatie, Inzet Boa’s, Integraal toezicht en handhaving, Brandweerzaken, Financiën, Grondbeleid/grondbedrijf, Dienstverlening en Communicatie.
2018 - 2019
- Gemeente:
- Dronten
- Functie:
- Waarnemend burgemeester
- Politiek:
VVD
- In dienst:
- November 2018
- Uit dienst:
- Juni 2019 (7 maanden, 13 dagen in dienst geweest)
- Portefeuille:
- Algemene en bestuurlijke zaken, Brandweer / politie, Burgerzaken, Handhaving, Communicatie, Evenementen, Veiligheid
- Toelichting:
- Bestuursperiode 2018-2019
Ineke Bakker heeft in haar portefeuille: Wettelijke portefeuilles, Straatnaamgeving, Communicatie en Citymarketing.
2016 - 2018
- Gemeente:
- Dinkelland
- Functie:
- Waarnemend burgemeester
- Politiek:
VVD
- In dienst:
- April 2016
- Uit dienst:
- Januari 2018 (1 jaar, 9 maanden in dienst geweest)
- Portefeuille:
- Algemene en bestuurlijke zaken, Bedrijfsvoering, Regionale samenwerking, Brandweer / politie, Burgerzaken, Handhaving, Veiligheid
- Toelichting:
- Bestuursperiode 2017-2018
Waarnemend burgemeester Ineke Bakker heeft in haar portefeuille: Bestuurszaken, Burgerzaken, Openbare orde en veiligheid, Internationale Samenwerking, Integrale handhaving en Bedrijfsvoering.
Bestuursperiode 2016-2017
Ineke Bakker heeft in haar portefeuille: Bestuur, Burgerzaken, Veiligheid, Internationale contacten, Integrale handhaving en Bedrijfsvoering.
2007 - 2011
- Provincie:
- Overijssel
- Functie:
- Statenlid
- Politiek:
VVD
Coalitie, aantal zetels: 5
- In dienst:
- Januari 2007
- Uit dienst:
- Maart 2011 (4 jaar, 1 maand in dienst geweest)
- Werkzaamheden bij de Overheid:
- Fractievoorzitter VVD, Provincie Overijssel.
Ineke Bakker (VVD) heeft 483 voorkeurstemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2015. Zij is lijstduwer.
Personen zoeken
Overheid in Nederland
Onderzoeks- en participatiebureau Invior, met de overheidsdatabase Overheid in Nederland, is sinds 2011 actief in onderzoeken onder gekozen en benoemde bestuurders in Nederland. Overheid in Nederland beheert daarvoor een databestand van alle gekozen en benoemde bestuurders van het kabinet, de Staten-Generaal, de Waterschappen, de provincies en de gemeenten. Ook beschikt Overheid in Nederland over een personenregister van leidinggevende ambtenaren bij de diverse overheden.
Onderzoeken overheid
Belevingsonderzoek Volksvertegenwoordigers In het kader van het programma ‘Aanzien van het politieke ambt’ wordt door een aantal partijen die vertegenwoordigd zijn in het ORDPA samen met het Ministerie van BZK een agenda voorbereid met concrete activiteiten die moeten bijdragen aan de aantrekkelijkheid van het politieke ambt.